De luchtvaartsector is helaas het zwaarst getroffen in deze crisis en het ziet ernaar uit dat hij als laatste uit deze crisis zal komen.
De omvang van wat de sector vandaag de dag te wachten staat, is ongekend. De luchtvaartmaatschappijen moeten nu hun kostenbasis aanpassen indien ze enige kans hebben om te overleven.
De luchtvaartsector opereert met dunne marges, zelfs in goede tijden omdat de concurrentie intens is; Alitalia en Norwegian hadden al problemen voordat de Coronavirus-pandemie zich manifesteerde zegt M&G.
Full service maatschappijen, zoals Brussels Airlines, dragen bij aan de onzekerheid, omdat er nu vraagtekens rijzen bij de vraag of zakenreizen, meestal het meest winstgevende onderdeel van de business, ooit weer op het oude niveau zullen komen als bedrijven betere telecommunicatietechnologieën (zoals Zoom en Microsoft Teams) gaan gebruiken en zich meer bewust worden van hun CO2-voetafdruk.
Nationale luchtvaartmaatschappijen hebben één voordeel, namelijk dat hun gastlanden niet willen dat hun vlaggenschip verdwijnt. Maar opdat ze toegang zouden krijgen tot overheidsfinanciering, moet de belastingbetaler erop toezien dat de bedrijven zich in een duurzame positie bevinden, en dat betekent wel dat ze hun vloot en personeelsbestand moeten inkrimpen.
MijnKapitaal.be is opgericht om onze kennis en ervaring rond financiële producten te delen met jullie. Onze focus is sparen en beleggen metname spaarrekeningen, obligaties, beleggingsfondsen, aandelen en thema beleggingen.
Δ
Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.
© 2012 - 2022 MijnKapitaal.be