About the author

Al Fonds (Marc Person)

Ik ben meer dan 30 jaar werkzaam geweest in de financiële sector. Toen ik in 1991 mee aan de wieg stond van de Tak 23 had de fondsenvirus me al snel te pakken. John Bogle stelt dat 94% van de fondsen op de lange termijn hun benchmark op de lange termijn niet konden verslaan. Voor mij was dat een uitdaging om op zoek te gaan naar die andere 6%.

Related Articles

Reageer op dit artikel

18 Reacties op "Arme beleggingsadviseur"

avatar
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Abonneren op
JLW
Gast

Zijn bijvoorbeeld “Test-Aankoop Invest” of “De Belegger” een oplossing om onafhankelijke en relevante adviezen te krijgen?

Wouter
Gast

Kleine opmerking want het is voor mij overduidelijk over welke bank het gaat! Je bent bij een klantenadviseur terecht gekomen die in principe niet is opgeleid om beleggingsadvies te geven voor dergelijk vermogen. Je had een afspraak met de Priority Adviseur moeten krijgen. Maar dat advies wordt betalend vanaf 2019 … nog zoiets ongelofelijks! Voor de rest inderdaad heel herkenbaar helaas …

Jurgen
Gast

Klantenadviseur, priority adviseur, financieel adviseur …. wat op hun naamkaartje staat dekt zelden de lading. Het blijven altijd loket-bedienden die maar 1 doel hebben … de klant aan de bank binden, en hun zoveel mogelijk producten aansmeren waarop de bank de grootste winstmarges heeft. Dit alles om het hoger doel te dienen … hun objectieven halen, zorgen voor een maximale winst voor de bank, die daarmee haar aandeelhouders tevreden kan stellen.

Dirk Derde
Gast

In MIFID 1 bestond de mogelijkheid om de bepaling van een profiel te weigeren.
De bank liet de klant een document tekenen waarin deze dat verklaarde en daar-
door de bank ontsloeg van elke verantwoordelijkheid.
Ik heb dit een paar maal doen toepassen, alhoewel men in één geval eerst ontkende dat die mogelijkheid bestond. De bank stond daar afwijzend tegenover
omdat ze natuurlijk géén inzicht kreeg in mijn financiën.
Ik vraag mij af of MIFID 2 ook in deze mogelijkheid voorziet?

Ronic
Gast

Onlangs heb ik hetzelfde gesprek gehad in de grootbank waar ik klant ben. In grote lijnen loopt dit gelijk met het verloop zoals in het artikel met uitzondering van het risicoprofiel. Ik ben 70 + doch dit had geen belang. Bij het eerste toevallige contact met de adviseur kon hij mij bepaalde producten niet aanbieden omdat mijn profiel dit niet toeliet. Na het “aanpassen” van mijn profiel op de site met enkele kruisjes kon dit wel. Resultaat waren zoals verwacht huisfondsen. Gelukkig lees ik sinds enkele maanden jullie artikels.

OO_MPE
Gast

Interessant artikel … had juist een afspraak volgende week bij een grootbank voor beleggingsadvies… Misschien post ik wel mijn ervaring als newbie in beleggingen hoe dit gesprek is verlopen …

Ann
Gast

Klinkt heel bekend, 3 jaar geleden hetzelfde mogen ervaren… Het dakfonds was van zo’n bedenkelijke kwaliteit, dat het een jaar geleden al niet meer bestond.
Het kantoor heeft wel mooi zijn doelstellingen voor die maand gehaald.
Gelukkig heb ik kort daarna jullie site ontdekt !

Jens
Gast

Verbaast dit ook maar iemand? Wil je eerlijk en neutraal beleggingsadvies, blijf dan vooral weg uit de bank.

OO_MPE
Gast

Dag Jens, Volgende week heb ik met mijn echtgenote afspraak bij een grootbank om eens te gaan horen hoe we best een deel van ons spaargeld kunnen beleggen. Vroeg me af waar ik verder, buiten de bank en het ‘Mijn kapitaal.be’ forum , beter en bijkomend neutraal beleggingsadvies kan vinden ?

Jens
Gast

Net op websites zoals Mijn Kapitaal of forums zoals Spaargids. Benieuwd welk dakfonds of TAK23-product die grootbank je gaat aanraden. Laat je niet bedotten.

Rik
Gast

Top artikel

Vincent
Gast

Gelukkig is er Mijn Kapitaal:) Bedankt.

Leon
Gast
Ik vind me volledig terug in uw artikel. Een aantal dagen geleden bezocht ik ook een filiaal van een grootbank.Ik wilde thuis mijn pensioenspaarfonds online verkopen, maar kreeg telkens het bericht “technische fout”! Ik testte het systeem en verkocht meteen een stuk van een gewoon fonds, wat prima lukte. Toch merkwaardig. Ik moest maar eens langskomen, lees een afspraak maken, voor de terugbetaling. Hallo! Een of twee dagen later kan het koersverschil al gauw duizend euro of meer bedragen. De adviseur was vol onbegrip over mijn reactie en heeft zich niet eens verontschuldigd voor het geleden ongemak. Hij heeft me… Lees verder »

© 2012 - 2018 MijnKapitaal.be