About the author

Robokat (Carl De Ridder)

Jaren geleden had ik niet veel interesse in financiele zaken, en vertrouwde vooral op mijn bankiers. Af en toe werd ik naar het kantoor geroepen waarbij de bankier vertelde dat ik best product X verkocht en het veel betere product Y aankocht. Wat ik dan vaak deed. Enkele malen haalde ik een bescheiden winst, af en toe ook wat verlies. Stilaan begon ik te beseffen dat ik de touwtjes in eigen handen moest nemen, wilde ik betere rendementen halen.

Related Articles

Reageer op dit artikel

avatar

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  Subscribe  
Abonneren op
Natalie
Gast
Natalie

Begrijp ik het goed dat de link “https://www.bnpparibasfortis.be/portal/start.asp” in de mail die je kreeg onderliggend een andere url had, wat je kan zien als je er met je muis over gaat voordat je er zowiezo zou op klikken?

luc1961
Gast

In het kantoor van Fortis deelde mij een medewerker mede dat ze dit jaar reeds 6 miljoen euro hebben betaald door fraude bij klanten.

luc1961
Gast

Men belt U nu ook al op, zogenaamd een medewerker van microsoft dat uw computer zal crashen en dat er vlug iets moet gebeuren. Ik heb alleen maar zijn telefoonnummer gevraagd en ingehaakt. Hij kwam heel overtuigend over moet ik zeggen. Het is dubbel opletten nu.

Al Fonds (Marc Person)
Lid

Een aantal maanden geleden reeds op een zondagmorgen een telefoontje in het Engels: die kerel wou dat ik aan mijn computer ging zitten en zijn richtlijnen opvolgde. Heb hem gezegd dat ik ’s maandags mijn computerspecialist ging laten terugbellen. Het telefoonnummer dat hij had opgegeven bleek in India te zijn maar… niet te bestaan.
Robokat die veel meer van computers kent dan ik, zit op zo’n telefoontje te wachten om eens te zien waar ze heen willen: dwz wat ze eigenlijk van plan zijn. Maar hij heeft “geen geluk”…

Jens
Gast
Jens

De mails van Johan hierboven zou ik onmiddellijk als phishing herkennen vanwege de talrijke taal- en dt-fouten. De mail van Robokat is inderdaad iets moeilijker, maar in feite willen ze je altijd laten inloggen op de website van je bank. Ze gebruiken daarvoor een hyperlink die er authentiek uitziet (in dit geval https://www.bnpparibasfortis.be/portal/start.asp), maar in werkelijkheid naar een andere website leidt. Tip: wanneer je met je cursor op een hyperlink gaat staan, verschijnt linksonder in je browser de werkelijke bestemming. Check voor je inlogt ook altijd of je op een httpS site zit. In Chrome wordt het adres zelfs groen… Lees verder »

Johan
Gast
Johan

Onlangs kreeg ik ook dergelijke mails: Geachte klant, Onlangs is uit onze gegevens gebleken dat uw BNP PARIBAS FORTIS BANK account mogelijk door een derde ongeautoriseerde partij is betreden. De veiligheid van uw rekening is onze primaire zorg, daarom is besloten om de toegang tot uw rekening tijdelijk te beperken. Om de volledige toegang tot uw rekening te herstellen dient u uw gegevens te bevestigen via onderstaande link: bnpparibasfortis.be Nadat uw gegevens door ons zijn gecontroleerd en bevestigd, zult u zo spoedig mogelijk bericht van ons ontvangen en zal de toegang tot uw rekening volledig worden hersteld. Wij danken u… Lees verder »

© 2012 - 2018 MijnKapitaal.be