About the author

HKDS

In de jaren 90 ontdekte ik dat ik meer rente op mijn spaarrekening kon krijgen bij een andere bank dan mijn huisbank. De volgende stap in de zoektocht naar meer rendement was het overhevelen van spaargeld naar kasbons en obligaties. Door vervolgens mijn beleggingshorizon te verruimen en op zoek te gaan naar beleggingen voor onbepaalde tijd, ben ik bij fondsen terechtgekomen. Dit paste perfect in mijn filosofie van spreiding over verschillende activa.

Related Articles

25
Reageer op dit artikel

avatar
6 Comment threads
19 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
8 Comment authors
bartgijssensRobokatpeterdedonderDJTWhkds Recent comment authors

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Abonneren op
peterdedonder
Gast
peterdedonder

De app van Belfius werkt schitterend. (toch nog iets dat goed is aan Belfius).
Is helaas wel enkel met een paswoord beveiligd. Maar het gebruiksgemak wint hier overduidelijk.
Ik kan bankieren vanop elke plaats waar ik (met mijn telefoon) ben.
Zelfs als ik thuis ben en de kinderen mij een schoolrekening onder de neus duwen, neem ik mijn telefoon en betaal in enkele klikken. Geen haar op mijn hoofd dat er nog aan denkt om daarvoor achter de laptop te gaan zitten (die nochtans aanstaat).

Robokat (Carl De Ridder)
Lid

Die app is beter beveiligd dan je denkt. Er is niet enkel een paswoord, de app bevat een interne digipass die instaat voor een sterke authenticatie zoals op de pc.

DJTW
Gast
DJTW

Ik zie gewoon de meerwaarde er niet van in, los van de veiligheid. De keren dat ik moet kunnen inloggen op ’n banksite zonder dat er een echte bank in de buurt is, of zonder dat ik thuis achter m’n laptop zit,..? Nul… Ik hoef echt niet elke dag m’n rekeningstand te checken, of overschrijvingen te doen etc. Ik heb nog nooit iets meegemaakt dat zooooo dringend was dat het niet kon wachten tot ’s avonds. En de dag dat zich wel zoiets voordoet: in elk dorp zijn minstens een stuk of 5 bankfilialen. Aangezien ik bij redelijk wat (kleinere)… Lees verder »

bartgijssens
Gast
bartgijssens

– laptop uit de kast halen
– laptop opstarten
– ai, batterij leeg
– stroomdraad ontwarren en insteken
– opstarten… (30 minuten wachten)
– Windows is installing updates, please wait…
– Ah, PC opgestart. OK, digipass gevonden, nu de bankkaart nog. Ai, die ligt nog beneden
– naar beneden gaan
– naar boven gaan
– inloggen
Sorry, maar ik word er nu al moedeloos van.

DJTW
Gast
DJTW

Met alle respect, je maakt er ’n karikatuur van. Mijn laptop staat gewoon beneden en staat al aan nog voor ik thuiskom, door de kids. Bankzaken liggen hier ook beneden. En ook daar weer, denk je echt dat ik elke dag inlog op PC banking? Om wat te doen in ’s hemelsnaam? Ik weet wanneer mijn loon gestort wordt, en voor de rest moet ik misschien 5 overschrijvingen per maand doen, en AF EN TOE een beursorder doorgeven, wat ik evengoed van op het werk kan. Ik zit maar bij één bank waarvoor ik m’n bankkaart nodig heb om in… Lees verder »

Robokat (Carl De Ridder)
Lid

Daar is blijkbaar al onderzoek naar gedaan. Wie mobiel bankiert, doet dat ook frequenter dan wie bankiert op pc.

Mensen controleren vaker hun rekeningstand, ze weten beter waar hun geld naar toe gaat, betalen hun facturen stipter, staan ze minder vaak in het rood en … sparen ze meer.

koen
Gast
koen

Persoonlijk ben ik ook niet zo’n app liefhebber in het algemeen omdat ze teveel toegang willen tot van alles en nog wat. En zodoende gebruik ik ook de bank app’s niet.

bartgijssens
Gast
bartgijssens

Sorry, maar dat kun je controleren. Een bank app hoeft geen toegang te hebben tot je foto bibliotheek, je camera, je GPS, je contactenlijst etc. Dat is echt een standalone app.

bartgijssens
Gast
bartgijssens

Goed, zou kunnen. Rabobank heeft dan als het ware de bankkaart en de digipass onlosmakelijk met mekaar verbonden. Maakt geen enkel verschil uit. Voor zover ik weet maakt rabobank geen gebruik van SMS verificatie. In het geval van rabobank zie ik geen enkele reden in om hun mobile app niet te gebruiken.

peterdedonder
Gast
peterdedonder

>> In het geval van rabobank zie ik geen enkele reden om hun mobile app niet te gebruiken.
Ik wel: ze hebben er (helaas nog) geen 🙂

bartgijssens
Gast
bartgijssens

“Wat is de toegevoegde waarde van een app ten opzichte van een goed doordachte web applicatie” -> In het algemeen: de gebruikservaring van een dedicated app is altijd beter dan die van een mobiele applicatie. -> Specifiek voor bank applicaties: bij een web applicatie mag men ervan uitgaan dat je je ergens thuis bevindt, of op een bureau of iets dergelijks. Men kan dus vereisen dat je via een extern iets (vb digipass) moet inloggen. Bij een mobiele app kan men dat dus niet. Die gebruik je per definitie onderweg waar je je digipass niet bij hebt. De beveiliging moet… Lees verder »

peterdedonder
Gast
peterdedonder

Correctie: De digipasses van bv. Rabobank (die werken zonder kaart, want Rabobank heeft geen bankkaarten) zijn wel degelijk uniek per account.
Ik kan bv. met mijn Digipass NIET inloggen op de Rabobank account van mijn vrouw.
Dus inderdaad opletten met veralgemenen.

fred
Gast
fred

ook deutsche bank werkt zonder bankkaart

bartgijssens
Gast
bartgijssens

Indeed, klopt. Omdat DB graag een 5 cijferige pincode gebruikt ipv de 4 cijferige van een bankkaart.

Visbak
Gast
Visbak

Persoonlijk vind ik wel dat apps een meerwaarde hebben. Ik gebruik nog bij wijze van uitzondering de normale webbanking app. Regelmatig eens je rekeningstand nakijken, overschrijving inbrengen, … Het werkt toch net iets vlotter als een website, zelfs al is die geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Die apps op mijn smartphone maak ik me niet al te veel zorgen over. Net zoals bij je pc, moet je natuurlijk zorgen dat die beveiligd is: * PinCode, paswoord, vingerafdruk, … om te unlocken. Dit is bij véél smartphone gebruikers niet geactiveerd wegens te veel moeite. * Via je webbanking kan je je smartphone… Lees verder »

© 2012 - 2018 MijnKapitaal.be