Steeds vaker worden we via allerhande media gecontacteerd door oplichters om ons op slinkse wijze geld afhandig te maken. Steeds vaker zijn deze oplichters heel goed georganiseerd waardoor zelfs zeer alerte mensen mee gaan in het verhaal en zich laten oplichten.
We willen met dit bericht dan ook nog eens extra de aandacht vestigen op een aantal Phishing technieken die in onze recente omgeving gezorgd hebben voor het afhandig maken van geld.
Een aantal Phishing technieken opgesomd:
Dit zijn slechts enkele technieken die oplichters gebruiken om Phishing / Internet Fraude mogelijk te maken.
We zouden het erg apprecieren als jullie onderaan deze pagina ook jullie ervaringen/mogelijke oplichtingen delen zodat we hier met z’n allen uit kunnen leren.
Ben je slachtoffer geworden van Phishing? Is er geld van je rekening verdwenen? Blijf rustig en volg het onderstaande stappenplan:
We vinden het bijzonder jammer dat je zo iets moet meemaken, maar het kan echt iedereen overkomen. We wensen u alvast heel veel succes!
Hieronder kan u de contactgegevens van de Anti-Fraude diensten van de banken terugvinden:
MijnKapitaal.be is opgericht om onze kennis en ervaring rond financiële producten te delen met jullie. Onze focus is sparen en beleggen metname spaarrekeningen, obligaties, beleggingsfondsen, aandelen en thema beleggingen.
Δ
Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.
Ik kreeg telefoon van 03/286 66 55 van AXA met de melding van verdachte transacties (of pogingen) op mijn rekening. Vertrouwde het niet en heb vlug toegelegd. Achteraf zie ik hier dat dit het nummer van de fraudedienst van AXA is. Maar in de wetenschap dat criminelen nummers van banken kunnen overnemen vertrouw ik ook deze nummers niet. Na controle van mijn rekening is ook alles nog OK
Ik kreeg een melding van CardStop: We hebben een melding ontvangen uw verlopen bankaart te blokkeren. Als dit niet klopt verifieer je jezelf via: cardstop.be-14.in/reactiveer.
Het lijkt naar Cardstop.be te gaan, maar in werkelijk is het dus een .in adres.
Als ik een verdachte mail krijg van mijn bank BNP Paribas Fortis meld ik dat steeds aan hen. Hopelijk kunnen ze op deze manier de verzenders opsporen.
Het is steeds een groter en groter probleem aan het worden. Ik krijg dagelijks mails van KBC Mobile en Argenta om mijn gegevens te updaten. Goed opletten!
Bedankt om dit onder de aandacht te brengen. Ik krijg wekelijks dergelijke berichten zoals: Uw Belfius mobile contract is vervallen, verleng via. cutt.ly/…..
Uw ItsMe account werd geblokkeerd. Klik op onderstaande link om uw ItsMe account bij te werken.
© 2012 - 2022 MijnKapitaal.be